Kooperatívne vyučovanie a jeho vplyv na klímu triedy v 5. roč. ZŠ (Jana Trabalíková)
Anotácia: Príspevok analyzuje súvislosť medzi klímou školskej triedy a kooperatívnym vyučovaním. Zaoberá sa vplyvom implementovania sociálnych foriem vyučovania do edukačného procesu. Diagnostikuje zmeny v žiakmi pociťovanej úrovni spokojnosti a súdržnosti a naopak, nezhôd, súťaživosti a pocitu náročnosti učiva. Výsledky výskumu naznačujú, že implementovanie kooperatívneho vyučovania len na vyučovacích hodinách jedného predmetu nemusí priniesť očakávaný pozitívny posun v aspektoch klímy triedy. Povzbudzuje k podpore spolupráce žiakov, ale zdôrazňuje potrebu tímovej spolupráce pedagógov v tomto smere.
PEDAGOGIKA.SK, 2011, ročník 2, č. 1: 36-52
Kľúčové slová: klíma triedy, kooperatívne vyučovanie, spolupráca